Ίσως κάμποσοι να θυμάστε τί είχε γίνει το προηγούμενο διάστημα με τις κινητοποιήσεις των Δικηγόρων στη Θεσσαλονίκη. ( αν δεν θυμάστε εδώ  καθώς και στo tag «δικηγόροι»). Είχαν βαλθεί λυτοί και δεμένοι οι συνδικαλιστές από το χώρο της ΝΔ και του ΠαΣοΚ, με την υψηλή εποπτεία του Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης από το χώρο του ΣΥΝ -ΣΥΡΙΖΑ, να χτυπήσουν τις κινητοποιήσεις, να «σπάσουν» αποφάσεις Γ.Σ. κλπ. που εκτίθενται στα προηγούμενα κείμενα. Η διαφωνία τους με όσους αγωνίζονταν εστιάστηκε στη «μορφή». Η πραγματικότητα όμως έχει κοντά ποδάρια, κι ο κυβερνητικός συνδικαλιστής – σαν την πουτάνα που χαίρεται -δεν μπορεί να κρύβεται. Δώσ’τε βάση λοιπόν , όπως τα περιγράφει στην ανακοίνωσή της πάνω κάτω η παράταξη των κομμουνιστών στο Δ.Σ.Θεσσαλονίκης 

Στην έκτακτη συνεδρίασή του την Τρίτη 20 Μάη το Διοικητικό Συμβούλιο του Δ.Σ.Θ. αποφάσισε κατά πλειοψηφία (με εισήγηση του Προέδρου, την οποία υπερψήφισαν η «Δικηγορική Συνεργασία», οι σύμβουλοι της «Δικηγορικής Πρωτοπορίας», της «Μαχόμενης Δικηγορίας», της «Σύγχρονης Δικηγορίας» και οι κ. Γεωργιλάς και Βασιλειάδης ) να εγκρίνει την αναλογιστική μελέτη βιωσιμότητας του υπό ίδρυση Ταμείου Αλληλοβοηθείας Δικηγόρων Θεσσαλονίκης (Τ.Α.ΔΙ.Θ.). Έτσι δρομολογείται η μετατροπή του κλάδου πρόνοιας του Τ.Π.Δ.Θ. ( το οποίο καταργήθηκε από τον αντιασφαλιστικό ν.3655/2008 ) σε Ν.Π.Ι.Δ. αναλαμβάνοντας πλέον το ίδιο να καθορίζει το ύψος των παρεχόμενων εφάπαξ βοηθημάτων για τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους του. Πρόκειται για μια ολόπλευρα αρνητική εξέλιξη η οποία τίποτα θετικό δεν εγγυάται για τους Δικηγόρους της Θεσσαλονίκης μια και επί της ουσίας η βιωσιμότητα του υπό ίδρυση φορέα – ήτοι η δυνατότητά του να ανταπεξέρχεται στις έναντι των ασφαλισμένων υποχρεώσεις του – εναποτίθεται στα χέρια «εξειδικευμένων Χρηματοοικονομικών συμβούλων» (Κεφ.8 Σελ. 3 της ανωτέρω Αναλογιστικής Μελέτης). Πρόκειται επίσης για μια επιλογή η οποία υπαγορεύεται από το νέο νόμο ο οποίος προβλέπει ότι (άρθρο 138 παρ.8):
«Οι αυτοτελείς κλάδοι ή Τομείς Πρόνοιας που χορηγούν εφάπαξ βοηθήματα, για τα οποία καταβάλλονται εισφορές μόνο από τους εργαζόμενους, δύνανται να μετατρέπονται σε Ν.Π.Ι.Δ. με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, μετά από αίτηση που υποβάλει προς αυτούς το Διοικητικό Συμβούλιο κάθε Ταμείου.»
Στην ουσία η πολιτική επιλογή που ακολουθήθηκε από την πλειοψηφία του Δ.Σ. κινείται απολύτως εντός των πλαισίων που χαράζουν οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠαΣοΚ εν’όψει του ασφαλιστικού: αποδέχεται τη λογική του κεφαλαιοποιητικού συστήματος δημιουργώντας ένα νέο «επαγγελματικό ταμείο» που θα λειτουργεί σε ανταποδοτική βάση, σαφώς με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, έτσι που οι παροχές θα καθορίζονται από το αποτέλεσμα της επένδυσης των εισφορών στον τραπεζικό -χρηματιστηριακό τζόγο, με το σχετικό ρίσκο: ποιός αλήθεια, μετά τις γνωστές την τελευταία δεκαετία, στη χώρα μας και διεθνώς, εξελίξεις με τη ληστεία των αποθεματικών των ταμείων από τους αετονύχηδες των χρηματιστηρίων μπορεί να δηλώσει άγνοια για το πού καταλήγουν τέτοιες επιλογές; Η πλειοψηφία του Δ.Σ. δηαλδή υλοποιεί, στο κομμάτι που της αναλογεί, την επιλογή της κυβέρνησης της Ν.Δ. για δημιουργία μεικτού ασφαλιστικού συστήματος «τριών πυλώνων» αποσκοπώντας στην ενίσχυση των ιδιωτικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων και την τροφοδότηση του χρηματηστηρίου με νέα κεφάλαια.
Η ίδια η αναλογιστική μελέτη δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες: κινείται στη λογική του κεφαλαιοποιητικού συστήματος χρηματοδότησης του νέου «ασφαλιστικού» φορέα απορρίπτοντας το ισχύον διανεμητικό με τη γνωστή κινδυνολογία του αριθμού των ασφαλισμένων που εισφέρουν κι ο οποίος δεν αυξάνεται. Είναι δυνατό να συμβαίνει κάτι τέτοιο για το Δ.Σ.Θ. των 6.183 ασφαλισμένων -αριθμός που όλοι μας καλά γνωρίζουμε ότι αναμένεται να αυξηθεί; Πέρα από μεθοδολογικές ενστάσεις που μπορεί ο καθένας να προβάλει – όπως για παράδειγμα ότι δέχεται ως προϋπόθεση το άτοπο «ότι για κάθε 1 ενεργό ασφαλισμένο που συνταξιοδοτείται 1 νέος ασφαλισμένος θα έρχεται στο ταμείο» – είναι προφανές ότι πρόκειται για μια μελέτη κατά παραγγελία, κομμένη και ραμμένη για να οδηγήσει τα πράγματα στη συνεργασία στην ιδιωτικοποίηση του Κλάδου Προνοίας και στο χρηματηστηριακό τζόγο. Γνωρίζοντας δε καλά οι συντάκτες της ότι θα βρεθούν ενδεχομένως και κάποιοι που δεν εντυπωσιάζονται από «καθρεφτάκια προς ιθαγενείς» ομολογούν ότι με δεδομένες τις σύγχρονες εξελίξεις οι εκτιμήσεις «θεωρούνται «ως καθαρή εικοτολογία» και κατά συνέπεια τα συμπεράσματα (..) θεωρούνται μη επακριβώς προβλέψιμα».
Μ’άλλα λόγια τίποτα και κανένας ΔΕΝ εγγυάται ότι έστω ο Κλάδος Πρόνοιας που κατ’επιλογή πλέον της πλειοψηφίας του Δ.Σ. μετεξελίσσεται σε επαγγελματικό ταμείο πρόκειται να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Δικηγόρων της Θεσσαλονίκης οι οποίοι ακριβώς με ένα δίμηνο αγώνα διατράνωσαν προς όλες τις κατευθύνσεις την αντίθεσή τους με την κυβερνητική αντιασφαλιστική πολιτική κι οι οποίοι στο σύνολό τους ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ το ξεθεμελίωμα των ασφαλιστικών δικαιωμάτων μας.
Συγκεκριμένα πράγματα λοιπόν: οι ίδιες δυνάμεις που καλούσαν σε κυλιόμενες μονοήμερες ή διήμερες αποχές, οι ίδιες δυνάμεις που από κοινού λειτουργούσαν συκοφαντικά σε βάρος των αγωνιζόμενων συναδέλφων και απεργοσπαστικά σε βάρος των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης (και σε βάρος κάθε έννοιας δημοκρατικής λειτουργίας του Δικηγορικού Συλλόγου) οι δυνάμεις οι οποίες ΑΠΕΙΧΑΝ τελικά από κάθε ασφαλιστική διεκδίκηση στο όνομα των «ήπιων» τρόπων παρέμβασης, του «ρεαλισμού», του «δικηγόροι είμαστε θα βρούμε τρόπο χωρίς εντάσεις» έρχονται να λειτουργήσουν ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ στην κυβέρνηση και την πολιτική της, υλοποιώντας μέτρα που ο ίδιος ο νόμος προβλέπει, κι αποφασίζοντας κρυφά από την πλειοψηφία των συναδέλφων να ιδρύσουν ένα επαγγελματικό ταμείο που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και με την ευχή να είναι «καταφερτζήδες» οι χρηματιστές που θα διαχειρίζονται τα αποθεματικά του. Αν κάποιοι άλλοι χρηματιστές είναι περισσότερο καταφερτζήδες πολύ απλά ΔΕΝ έχουμε ταμείο…
Επιβεβαιώνεται η εκτίμηση της ΝΑΚΔ ότι η αντιασφαλιστική πολιτική που προωθείται από Ε.Ε. και κυβερνήσεις ούτε «εύκολος αντίπαλος» είναι, ούτε με αποσπασματικούς αγώνες ανατρέπεται ούτε, προφανώς, μόνο με την εξάντληση των όποιων νομικών δυνατοτήτων υπάρχουν -που ειρήσθω εν παρόδω μόνο σε δευτερεύουσες πλευρές μπορούν να έχουν μια μικρή αποτελεσματικότητα. Η στρατηγική της Ε.Ε. κινείται αποκλειστικά στο δρόμο της ενίσχυσης της καπιταλιστικής κερδοφορίας σε κάθε τομέα , και στο χώρο της κοινωνικής ασφάλισης. Στην ανωτέρω λογική κινείται ο ν. Πετραλιά (ν.3655/2008 ) στην ίδια και η ανωτέρω επιλογή της πλειοψηφίας του Δ.Σ. – και για ένα πρόσθετο λόγο ακόμα: από ένα «αβέβαιο» ως προς τις παροχές του επαγγελματικό ταμείο πόσοι άραγε συνάδελφοι δεν θα επιλέξουν την «καθαρή» ιδιωτική ασφάλιση; Αυτονόητη κι εδώ η απάντηση, αυτονόητο επίσης και το μέγεθος των δυσχερειών που πρόκειται να αντιμετωπίσουμε όλοι και ακόμα περισσότερο οι νέοι συνάδελφοι από εδώ και στο εξής που όχι μόνο οι επαγγελματικές συνθήκες αναμένεται να χειροτερεύουν αλλά ανατρέπονται και τα τελευταία ίχνη κοινωνικής προστασίας στο χώρο καθώς όλα παραδίνονται στις ορέξεις για κερδοφορία του ιδιωτικού κεφαλαίου.
..έτσι που λέτε. Εμείς λέμε να κυνηγήσουμε Γενική Συνέλευση, οπότε θα δούμε -και θα ενημερώσω. Απλά κρατήστε στα παραπάνω το απροκάλυπτο των τύπων: ένα παραθυράκι άφησε ο ν.Πετραλιά για τα ταμεία να αποφασίσουν «εκουσίως» την ιδιωτικοποίηση, κι οι τύποι μπήκαν μέσα σούμπιτοι πλασάροντας μάλιστα και την υπόθεση σαν «τελευταία λύση»,και «colpo grosso» . Ουστ ρεεεεε!

Υ.Γ. τί πλάκα έπαθε το γα%^&*νο το WordPress και δεν ανεβάζω εικόνες να πούμε είναι καθόλου σοβαροί;